arrow_drop_up arrow_drop_down

Privéles: Core training yoga

Heb je soms ook last van je lage rug? 

Gespannen schouders en een stijve nek? 

Of voel je stijf en beweeg je onbeholpen?

Dan kan ik jou vertellen dat ik dat zelf in een ver verleden ook had. Ik had toen vaak last van lage rugpijn en bewegingen die onbeholpen waren. Wanneer je mij nu zou kennen dan kun je dat niet meer voorstellen. Een holle rug en mijn pogingen om een goede houding te krijgen waren belangrijke oorzaken.

Vaak leren we dat je continu aan je houding moet denken. Dat is vervelend en komt stijf over. Maar niets is minder waar. We strekken ons dan te veel omhoog waardoor je vaak een te holle rug hebt. 

Wat kun je verwachten van mijn privélessen?

Een natuurlijke houding

Een natuurlijke houding is mooi omdat ze meebeweegt met hoe je voelt. Dat noem je dynamisch. Het is een proces van een evenwichtige verdeling van je lichaamsgewicht, een proces dat nooit stil staat en zich vanuit het lichaam steeds opnieuw ontvouwt. Het waarnemen en inzetten van je lichaamsgewicht terwijl je beweegt is de sleutel tot een lichaam vrij van spanningen. Je vind dan veel makkelijker het evenwicht tussen strekken en buigen van spieren en organen. Ook het contact maken met diepliggende spiergroepen zoals de psoas word makkelijker. Je gaat deze diepliggende spieren dichtbij je core trainen terwijl je de buitenste spierlaag ontspant.

Lichaamsgerichte behandelmethoden

Tijdens mijn voltijdse studie moderne dans heb ik me ook toegelegd op lichaamsgerichte behandelmethoden. Een van de aspecten hierin is professionele aanraking ter ondersteuning van het vrijmaken van de natuurlijke beweging. Enthousiast geworden over de effecten deed ik nog een andere studie van 4 jaar in somatisch lichaamswerk. Je krijgt hands on tijdens het staan, zitten of terwijl je beweegt.

HBO dansopleiding

Deze professionele aanraking over de kleding heen leerde ik in de HBO dansopleiding omdat het mijn houding en beweging positief beïnvloedde. Daardoor werd mijn beweging vrijer in mijn dans en in mijn dagelijks leven. Aanraking met de intentie om spanningen los te laten kan in stilte en tijdens beweging. 

Ik ben 67 jaar en heb reumatische klachten. Ik kreeg een bodyscan van Sabouschka. Op basis hiervan werden mij ik een aantal oefeningen aangereikt die mij beter hielpen dan de oefeningen die ik via de fysiotherapie kreeg. Het waren oefeningen gebaseerd op de Alexandertechniek.

Ik kan aan mijn lichaamshouding merken dat deze verbetert en ook mijn rug wordt soepeler. Sinds ik gestart ben met lessen bij Sabouschka hoef ik geen gebruik meer te maken van de fysiotherapie. Een echte aanrader om eens een core training te doen. Sabouschka is deskundig en weet wat ze doet.

Ine van Ameijde

Wil je ook af van die stijve soms pijnlijke rug? Ben je al door de 9 behandelingen van de fysiotherapeut heen en wil je snel en effectief van je klachten af? Of ben je niet verzekerd voor de fysiotherapeut en wil je wel iets aan je klachten doen?
Kom dan naar een privéles core training en yoga. Met een privéles boek je onmiddellijk resultaat. Bel mij op 06-12510806 voor een afspraak of meer informatie of mail naar mij.

Core training yoga

Core training betekent bij mij dat ik begin met een bodyscan. Ik kijk met mijn handen en ogen naar hoe je staat en beweegt. Ik help je om actief spanningen en blokkades los te laten door je lichaamsgewicht gunstiger te verdelen. Het resultaat is niet alleen een lekker gevoel maar ook een mooie dynamische houding. Het is een houding die je vanzelf krijgt. Je hoeft er niets voor te doen. Wel heb je tijdens de les nagevoeld hoe je staat. Deze herinnering helpt je om in het dagelijks leven een ontspannen houding te verkrijgen. Een houding die meebeweegt met hoe je voelt.

Wat doe je in de privéles core training en yoga?

Je beweegt en doet dan yoga terwijl ik jouw beweging met mijn handen begeleidt.


De effecten nogmaals op een rij:


  • Je leert hoe je zelf spanningen in schouders, nek en rug los kan laten
  • Je houding verbeterd
  • Je leert om ontspannen te staan, te zitten en te lopen in het dagelijks leven
  • Het werken met gewichtsverplaatsing helpt je om minder nieuwe spanningen op te bouwen

Bel mij op 06-12510806 voor een afspraak of mail naar mij: sabouschka@gmail.com

Footnote: Deze les is niet geschikt bij ernstige klachten en geen vervanging voor medische zorg.